×

Privacy Overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat we u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en herkent u wanneer u terugkeert naar onze website. Hierdoor weten wij welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.

U kunt al uw cookie-instellingen aanpassen door het navigeren in de tabs aan de linkerkant.

Meer informatie
  • Op werkdagen vóór 16.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis*
  • Gratis verzending boven €150,-
  • Altijd scherp geprijsd!

Winkel informatie

WhiskyXL B.V.
Nobellaan 19
4622 AH Bergen op Zoom
Nederland

Bel ons:
+31(0)164-315599

alternate_email
info@whiskyxl.nl

Wordt mijn bestelling bevestigd?
Na iedere bestelling ontvangt u van ons een orderbevestiging per e-mail.

Is het mogelijk om op dezelfde dag nog een tweede bestelling te plaatsen?
Dat is natuurlijk mogelijk, maar houd u er rekening mee dat deze bestelling wordt beschouwd als een afzonderlijke bestelling, met de bijbehorende verzendkosten.

Kan ik een enkele fles bestellen?
Het is uiteraard mogelijk om slechts één fles te bestellen. Deze zal in een passende (kleinere) verpakking/doos worden verzonden.

Kan ik in de bestelling verschillende flessen bestellen, of moeten deze van één en hetzelfde genre zijn?
De flessen die u bij ons bestelt hoeven niet van hetzelfde genre te zijn. U kunt zelf uw keuze bepalen en uw bestelling samenstellen. Bij een totale bestelling vanaf €150,- betaalt u geen verzendkosten.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar nog geen orderbevestiging ontvangen.
Nadat u de bestelling heeft afgerond, ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging per e-mail. Mocht u na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleert u dan alstublieft eerst uw spam box. Als u ook daar geen bevestigingsmail van ons aantreft, neemt u dan contact met ons op, per telefoon 0164-315599.

Tot welk tijdstip kan ik bestellen?
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week een bestelling bij ons plaatsen. Wanneer u op werkdagen voor 16.00 uur een bestelling plaatst, zullen wij ons uiterste best doen om deze de volgende dag bij u aan te bieden (onder voorbehoud van vertragingen bij PostNL).

Waar kan ik de kortingscodes voor WhiskyXL vinden?
WhiskyXL biedt incidenteel kortingscodes aan via acties op FaceBook, Instagram, per e-mail of via de Nieuwsbrief. Om geen enkele kortingscode te hoeven missen is abonneren op onze Nieuwsbrief en/of lid worden op onze social media kanalen dus absoluut aan te raden!

Kan ik als bedrijf bij WhiskyXL bestellen?
WhiskyXL is een webshop gericht op de consument, waardoor u als bedrijf niet zonder BTW bij ons kunt bestellen. Als bedrijf in Nederland kunt u wel in uw account uw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven zodat u de BTW kunt terugvorderen.

Wordt een extra korting gegeven als ik producten in grotere hoeveelheden bestel of aanzienlijke orders plaats?
Helaas zijn extra kortingen niet mogelijk. Wij werken met aantrekkelijke en vaste lage prijzen, ongeacht de aantallen of grootte van uw bestelling.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW, en exclusief eventuele verzendkosten.

Welke actie kan ik ondernemen als ik een artikel niet in de webshop kan vinden?
Indien u een gewenst artikel niet kunt vinden, vragen wij u een e-mail naar info@whiskyxl.nl te sturen met een duidelijke indicatie van het artikel waarnaar u op zoek bent. Wij doen ons uiterste best u te informeren over alle mogelijkheden.

Wat betekent de status “enkele stuks te koop”?
Dit houdt in dat wij slechts enkele flessen beschikbaar hebben, wat bijvoorbeeld het geval kan zijn met gelimiteerde releases of genummerde flessen. De mogelijkheid bestaat ook dat tijdens uw bestelling het artikel uitverkocht raakt. In dit geval zal het artikel slechts eenmalig in de shop worden aangeboden.

Waarom kan ik van een artikel soms maar een beperkt aantal bestellen?
Deze optie kan verschillende redenen hebben. Als van een gewild artikel de voorraad dusdanig laag is dat het desbetreffende artikel snel uitverkocht zal raken, wordt de aankoop ervan gelimiteerd om te voorkomen dat wij andere kopers moeten teleurstellen. Daarnaast bieden wij bepaalde producten aan die uiterst moeilijk te verkrijgen zijn of gelimiteerd worden geproduceerd en uitgegeven. Om zoveel mogelijk klanten ter wille te kunnen zijn kan incidenteel de keuze worden gemaakt om bij bestelling van een dergelijk artikel maximaal 1 fles per klant voor verkoop ter beschikking te stellen. Als u de exacte reden van een limiet bij een bepaald product wilt weten kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen op het e-mailadres info@whiskyxl.nl.

Welke actie wordt ondernomen als onverhoopt een artikel niet meer leverbaar is?
Wij bieden op de site uitsluitend díe artikelen aan die daadwerkelijk op voorraad zijn in ons magazijn. Toch kan het soms gebeuren dat tijdens uw bestelling de voorraad onvoldoende blijkt te zijn/worden. In dat geval zullen wij contact met u opnemen en in overleg met u een passende oplossing bieden.

Worden de flessen inclusief originele verpakkingen geleverd, zoals kokers en/of geschenkverpakkingen?
WhiskyXL levert altijd de producten in de originele verpakking zoals wij die krijgen aangeleverd van onze leveranciers. Op de pagina van een artikel wordt – indien aanwezig – ook een foto van de verpakking of gift box getoond. Mocht de fles geen verpakking hebben dan ziet u alleen de fles afgebeeld. Als u toch twijfels hebt over de verpakking, neem dan vooral contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar info@whiskyxl.nl.

Kunnen artikelen ook buiten Nederland worden geleverd?
WhiskyXL bezorgt momenteel uitsluitend binnen Nederland. In de toekomst willen wij ons afzetgebied gaan uitbreiden met België en Duitsland.

Wie bezorgt mijn bestelling?
Alle bestellingen van WhiskyXL worden momenteel geleverd door PostNL. In principe zullen alle bestellingen die op werkdagen vóór 16.00 uur worden gedaan de daaropvolgende dag bij u worden bezorgd. Bestellingen op zaterdag worden op dinsdag bezorgd. Bij grote drukte of calamiteiten bij PostNL kunnen wij deze “volgende dag levering” helaas niet 100% garanderen.

Hoe verloopt het leveringstraject na mijn bestelling?
U ontvangt van ons per e-mail een link, waarmee u uw bestelling en verwachte levering kunt volgen. Op de dag van levering zal de status van uw verzending in de loop van de dag worden aangepast. Uiteindelijk ziet u het tijdvak waarbinnen de chauffeur van PostNL uw bestelling komt bezorgen. Als u heeft gekozen voor een PostNL afhaalpunt dan ontvangt u een bericht waarin wordt vermeld vanaf welk tijdstip uw bestelling kan worden afgehaald, in de meeste gevallen na 15.00 uur. Heeft u op werkdagen vóór 16.00 uur besteld en betaald? Dan verlaat uw pakket diezelfde dag nog ons magazijn.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben? Als u niet thuis bent als de bestelling wordt bezorgd laat de postbode het pakket achter op de dichtstbijzijnde PostNL locatie. U ontvangt hierover bericht en kunt in de meeste gevallen na 15.00 uur uw bestelling hier afhalen.

Worden er verzendkosten berekend?
Bij bestellingen met een bestelbedrag onder de €150,-, berekenen wij €6,95 verzendkosten. Bestellingen boven de €150,- worden gratis verzonden. Eventuele acties betreffende bijvoorbeeld “gratis verzending voor alle artikelen” zullen via onze social media kanalen worden aangekondigd.

Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?
Aangezien WhiskyXL niet over een fysieke winkelruimte beschikt, is het niet mogelijk om uw bestelling af te halen. Hoe kan ik contact opnemen met WhiskyXL? Als u vragen hebt over uw bestelling, stuurt u dan alstublieft een e-mail naar info@whiskyxl.nl met vermelding van het desbetreffende ordernummer. Op werkdagen kunt u binnen 24 uur een reactie van ons verwachten.

Wat kan ik doen als mijn bestelling tijdens het transport is beschadigd?
Indien u bij ontvangst van de bestelling breuk constateert, verzoeken wij u de levering te weigeren. De pakketbezorger zal het pakket vervolgens retourneren aan WhiskyXL. Zodra wij de bestelling retour hebben ontvangen, zullen wij contact met u opnemen over eventuele opties zoals het leveren van vervangende producten of een terugbetaling. Mocht u het pakket wel in ontvangst hebben genomen, dan vragen u foto's te maken van de verpakking en de beschadigde artikelen. Op basis hiervan zullen wij met een passende oplossing komen.

Mijn bestelling is niet compleet, wat kan ik doen?
U kunt contact met onze klantenservice opnemen. Dit kan zowel telefonisch op 0164-315599 als per email info@whiskyxl.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk voor een passende oplossing zorgen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Als consument heeft u het recht de bestelling bij WhiskyXL ten dele, of in zijn geheel aan ons te retourneren, binnen een termijn van 14 dagen. Na ontvangst van de bestelling stelt u ons eerst per info@whiskyxl.nl op de hoogte van uw voorgenomen retourzending, onder vermelding van uw ordernummer. Na uw aanmelding nemen wij uw retourzending in behandeling en kunt u het product daadwerkelijk retourneren, zoals eerder aangegeven binnen de termijn van 14 dagen na levering van het product.

Hoe werkt het retourproces van een product?
Wij sturen u een e-mail met daarin een link om het retourlabel te kunnen downloaden. Deze kunt u uitprinten en ingevuld op het pakket plakken (let op dat het label van de heenzending niet meer leesbaar is). Vervolgens kunt u de retourzending bij een PostNL locatie aanbieden. In de eerder genoemde e-mail wordt eveneens een link vermeld waarmee u de voor u dichtstbijzijnde PostNL locatie kunt vinden waar het pakket kan worden ingeleverd. Ingeval de PostNL chauffeur bij u een ander pakket komt bezorgen dan is het ook mogelijk deze retourzending met een geldig retourlabel aan de PostNL chauffeur mee te geven.

Wat zijn de kosten voor een retourzending?
Bij het (ten dele) retourneren van uw bestelling door een eigen fout qua productkeuze of hoeveelheid brengen wij u de retourkosten à €6,95 per doos in rekening. Ingeval van een verkeerd geleverd product door WhiskyXL worden uiteraard geen kosten in rekening gebracht.

Hoe moet ik een retourzending verpakken?
Als u daarover nog kunt beschikken vragen wij u bij voorkeur de producten in de originele verzenddoos/verpakking aan ons te retourneren. Bij gebruik van een andere doos dringen wij erop aan om voldoende opvulmateriaal te gebruiken, teneinde breuk te voorkomen. In beide gevallen verzoeken wij u een kopie van de afleverbon/factuur in de verpakking mee te sturen.

Binnen welke termijn word(en) mijn geretourneerde product(en) gecrediteerd?
Terugbetaling van het volledige bestelbedrag exclusief de verzendkosten van de heenzending vindt in principe plaats binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending. Wij wachten met terugbetaling tot wij ofwel de goederen retour hebben ontvangen, ofwel u de retourzending heeft aangetoond middels een track en trace code. Wij maken voor de terugbetaling gebruik van dezelfde betaalwijze als die waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.

Ik heb een klacht, waar kan ik dit melden?
Onze klantenservice is het aanspreekpunt voor uw klachten. Wij verzoeken u contact op te nemen via e-mail info@whiskyxl.nl. Wij doen ons uiterste best om samen met u naar een passende oplossing te zoeken. Hebben wij uw klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u altijd een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel via de volgende link: degeschillencommissie.nl.

Heb ik garantie op mijn producten?
Op elk product van WhiskyXL geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht u van mening zijn dat uw ontvangen producten hier niet aan voldoen vragen wij u om bij voorkeur per e-mail info@whiskyxl.nl contact op te nemen met onze klantenservice. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.